De cele mai multe ori, domnișoarele care vin la interviu ne întreabă de câți ani suntem în domeniu, iar răspunsul le surprinde pe multe: de mai bine de 12 ani. Avem colege care sunt alături de noi de 2, 3 poate chiar 4 ani, și care câștigă suficient de bine încât să se gândească la achiziționarea de locuințe proprii ori autoturisme. Le felicităm pe această cale, pentru determinarea lor și pentru ambiție.
Să faci performanță în orice domeniu, ani de zile la rând, înseamnă să fii cu adevărat bun și să-ți placă ceea ce faci.
Unele dintre domnișoarele care aleg să vină la noi la interviu întreabă, poate chiar printre primele întrebări, care este forma de angajare pe care o practicăm. Am înțeles ulterior întrebarea, iar răspunsul nostru rămâne în continuare cu contract de muncă.
Pe lângă contractele de muncă, știm că se mai practică și colaborarea în baza unui SRL sau PFA, adică: tu ca și model îți deschizi la solicitarea studio-ului un SRL, iar plata lunară se face prin livrarea în contul firmei deschise a câștigurilor de către firma mamă (în cazul de față, de către studio). Obligația fiecărei domnișoare este de a achita impozitul de câteva procente, în calitate de firmă.
Totul pare bine la prima vedere, ai putea spune. Dar, dacă analizăm situația, ceva nu este în regulă.
Ne-am interesat și noi la rândul nostru, pe când ne întrebam care este cea mai bună modalitate de a colabora, legal, transparent, și astfel încât toată echipa să fie mulțumită.
Legal vorbind, o firmă are voie să scoată bani cash din cont la final de an, sub formă de dividende. Însă tu, ca și model, vrei să cheltui banii pe care îi primești în fiecare lună, nu să aștepți până la final de an.
Deasemeni, tu în calitate de firmă poți fi obiectul unui control financiar efectuat de ANAF, în urma căruia, să ți se ceară socoteală pentru toți banii cash pe care i-ai scos din contul firmei (ceea ce nu apare în cont, trebuie să existe cash, la îndemână).
Iată chiar și un articol extern, care clarifică foarte bine situația dividendelor, pe care îl poți citi aici: implicații fiscale pentru plătitor și beneficiar.
Am aflat că astfel de nereguli în urma unui control înseamnă amenzi grele, ori poate chiar mai rău decât atât, motiv pentru care am decis că pentru noi, pentru studio-ul nostru și echipa noastră, acest tip de colaborare nu este o variantă valabilă.
Așa că am optat pentru contractul de muncă. Clar, transparent, înregistrat la ITM. Ne place să fim liniștite.
Ne respectăm colegele și nu le expunem unor astfel de riscuri, inutile de-a dreptul.
Fetelor, când sunteți pe punctul de a alege această meserie, nu vă grăbiți și adresați toate întrebările, astfel încât să nu existe surprize. Doar surprizele plăcute sunt acceptate 🙂
Mult succes!